Hatar att skriva rubriker

hahaha, fan vad mycket fel jag stavade i förra inlägget! bil=pil  snygg=snyggt. Nåja. Idag är jag shoppingsugen! Matilda har tyvärr blivit sjuk så hon vet inte om hon orkar idag, kanske tvingar med syrran eller ngt.
Igår jobbade jag till 12 och sen drog jag till badberget med Stefan. Åt god mat hos honom senare och sen drog jag in till stan. Blev en lite anorlunda kväll. Jag mötte upp två kompisar i t-centralen. Vi skulle på en fest i kulturhuset som gratis. Det var inte riktigt den typ av fest som jag trodde det skulle vara. Hela ghettot var där inne och dom rappade go shawty på scenen. Folk sprang förbi skrikandes och man blev tillputtad några gånger. Efter att jag kommit på mig själv med att stå och darra så gick jag och mötte Josefine och Rosina ist. Tog lite tid för dom att komma så jag köpte en frida tidning och satt i busskuren och läste. Folk (troligen från festen) gick förbi och slog på glasrutan ashårt där jag satt, trodde glaset skulle gå sönder! Jag åkte framåt men satte mig upp igen utan att kolla vem som slog. Bad till gud att dom inte skulle komma in i busskuren och slå mig. Ni vet kanske inte det här men jag har varit utsatt för oprovocerat våld förut. Det räcker bara att man kollar på dom så är det kört. Speciellt för lilla jag med mitt rosett-hårband och blonda hår. Jag var brunett under ett helt år. Inte ett skit hände mig. Men såfort man är blond så blir man slagen. Jag är ju naturligt blond. Senaste gången jag färgade var 4 månader sedan och då tonade jag, och min utväxt är lika blond som resten av håret (solen har väll blekt håret lite ifs).

Iallafall. Jag, J och R åkte till mariatorget. Vi gick en bit och sen var vi framme vid en asmysig krog med värsta utsikten över vattnet. Det var jättefint! Det var höga röda grindar, och vi hittade en öppning där man kunde gå in. Innanför var en mysig park. Det satt ett helt band där med fiol, flöjt, trummor och gitarr som sjöng. Jättemysig park verkligen. Var har den här parken varit hela mitt liv!
Kan inte hitta bild på parken men här är en bild på mariatorget.




Men det är sant, det går inte att vara vid centrala stan efter klockan 6, speciellt inte plattan eller donken. Men det finns andra ställen man kan åka till. Stockholm södra (bajensvin) är trevligt (förutom alla uteliggare och råttor). Mariatorget är också trevligt eller rålansåsparken. Hoppas verkligen det händer något roligt ikväll. Min sista lediga utekväll för på måndag jobbar jag igen. Tjänade 3000 förra veckan ;) I slutet blire runt 8,600. Ska lägga undan lite och kanske köpa en systemkamera! :)

Kommentarer
Postat av: Kevin

Du suger på att stava !

2009-06-29 @ 17:53:55
Postat av: Amelie

du suger :P

2009-06-29 @ 21:48:35
URL: http://bluechihuahua.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0